1. Wprowadzenie
W poprzednim artykule, w którym publikowałem wyniki ankiet satysfakcji klienta za rok 2016 opisywałem dokładnie na jakiej zasadzie działa ta ankieta, jakie pytania się na niej znajdują. Tematy oceniane liczbowo przez ankietowanych również zostały skomentowane, także jeśli chcecie dokładniej wiedzieć co, jak i dlaczego jest przez nas badane to polecam wrócić na chwilkę do tego artykułu >
Polecam również dwa ostatnie artykuły w których poruszałem temat tabu w branży szkolenia kierowców:
10 powodów dla których szkoły jazdy nie przeprowadzają ankietę satysfakcji klienta.
Po nim opublikowałem kolejny artykuł, tym razem motywacyjno-edukacyjny:
Jak w 10 krokach wdrożyć ankietę satysfakcji klienta w szkole jazdy.
Teraz przyszedł czas na publikacje tego co najważniejsze w prowadzeniu takich ankiet – wyników. Ostatnio były to wyniki za cały rok 2016, teraz jednak wynik wskażemy za pierwsze półrocze 2017. Te wyniki porównamy do wyników z poprzedzającego półrocza. Porównanie wyników ankiet zebranych w takim samym czasie jest bardziej miarodajne.
Mimo, że już wcześniej to pisałem, musze jeszcze raz zaakcentować fakt, ze z tego co mi wiadomo Quattro jest pierwszą szkołą jazdy w Polsce, która takie wyniki publikuje na swojej oficjalnej stronie.
Klient powinien mieć możliwość wypowiedzenia się i poddania firmie wskazówek co można w niej ulepszyć. W ten sposób branża szkolenia kierowców będzie stawać się bardziej profesjonalna przez co mocniejsza i bardziej poważana.
Jak działa Ankieta Satysfakcji Klienta Quattro?
Ankiety wypełniane są w wersji pisemnej Ankiety te wręczane są naszym kursantom po zakończeniu kursu w dniu, w którym odbierają swoje dokument. Wszystkie prezentowane wyniki są potwierdzone a ich faktyczność jest weryfikowalna. Ankiety są anonimowe, więc nie możemy powiedzieć, przez kogo były wypełniane. Prowadzimy jednak zestawienie osób, które taką ankietę wypełniły. Lista ta pozwala również dowieść autentyczności prezentowanych wyników.
Jakie pytania znajdują się w ankiecie?
Ankieta zawiera 15 pytań. W tym artykule skoncentruję się głównie na tych, które dotyczą bezpośrednio oceny naszej jakości w skali liczbowej (1 do 6).
Oto kilka innych pytań jakie zadajemy:
- co moglibyśmy udoskonalić w kwestii jakości prowadzonych przez nas wykładów?
- czy chętnie wystawisz opinię o naszej szkole w Internecie?
- czy kurs ukończyłeś w satysfakcjonującym Cię czasie?
- czy poleciłbyś naszą szkołę znajomym?
- co według Ciebie wymaga udoskonalenia w naszej szkole?
- czy słyszałeś o Programie Lojalnościowym - Polecam Quattro?
Chcemy się upewnić, że wszyscy nasi kursanci znają zasady programu lojalnościowego. Zasady te opisane są tutaj >
2. Wykłady. Wynik bardzo dobry - 5,02 pkt. (skala 1-6)
Wykład musi angażować uczestnika tak aby pobudzał jego wyobraźnię. Interesujące podanie informacji to wyzwanie każdego prezentera. Jednym ze sposobów na pobudzanie wyobraźni uczestników zajęć teoretycznych jest prezentacja analizy przyczyn konkretnych zdarzeń na podstawie prawdziwych przypadków. Wnioski z nich muszą być przedstawione klarownie.
Oceniane w 7 kategoriach:
1. Profesjonalizm
2. Dynamika zajęć
3. Punktualność
4. Przystępność informacji
5. Przydatność do egzaminu
6. Przydatność w praktyce
7. Wpływ na rozwój wyobraźni
Szczegółowe wyniki w każdej kategorii tej sekcji z podziałem na oddziały w Krakowie i Nowym Sączu znajdują się tutaj >
Wynik bardzo podobny do tego z poprzedniego półrocza (5,00). Dowodzi on utrzymanie bardzo wysokiego poziomu. W Krakowie wynik nieznacznie spadł (-0,06 pkt.), w Sączu wzrósł (+0,02 pkt.)
3. Kurs Pierwszej Pomocy. Wynik bardzo dobry - 5,03 pkt. (skala 1-6)
Oceniany w 6 kategoriach, takich samych jak wykłady, oprócz wpływu na rozwój wyobraźni kierowcy
Wynik bardzo podobny do tego z poprzedniego półrocza (5,05). Dowodzi on utrzymanie bardzo wysokiego poziomu realizacji tego kursu w Quattro. W Krakowie wynik spadł (-0,08 pkt.), w Sączu wzrósł (+0,05 pkt.)
Szczegółowe wyniki w każdej kategorii tej sekcji z podziałem na oddziały w Krakowie i Nowym Sączu znajdują się tutaj >
5. Instruktor prowadzący. Wynik plus bardzo dobry - 5,24 pkt. (skala 1-6)
Wynik bardzo podobny do tego z poprzedniego półrocza (5,27). Dowodzi on utrzymanie bardzo wysokiego poziomu realizacji tego kursu w Quattro. W Krakowie i Nowym Sączu wynik nieznacznie spadł (-0,03 pkt.).
Oceniany aż w 11 kategoriach:
1. Profesjonalizm
2. Umiejętność przekazywania informacji
3. Umiejętność nawiązywania kontaktu
4. Atmosfera na zajęciach
5. Kształcenie bezpieczeństwa i kultury jazdy
6. Dynamika zajęć
7. Eco driving
8. Kultura osobista
9. Punktualność
10. Skuteczność
11. Ogólna ocena
Szczegółowe wyniki w każdej kategorii tej sekcji znajdują się tutaj >
6. Biuro Obsługi Klienta. Wynik plus bardzo dobry - 5,26 pkt. (skala 1-6)
Wynik bardzo podobny do tego z poprzedniego półrocza (5,33). Dowodzi on utrzymanie bardzo wysokiego poziomu realizacji tego kursu w Quattro. W Krakowie i wynik nieznacznie spadł (-0,08 pkt.) a Nowym Sączu wzrósł (-0,06 pkt.).
Oceniane w 6 kategoriach:
1. Sprawność obsługi
2. Pomoc w optymalnej organizacji kursu
3. Szybkość reakcji na telefony i maile
4. Atmosfera
5. Profesjonalizm
6. Pomoc w wypełnianiu formalności
Szczegółowe wyniki w każdej kategorii tej sekcji znajdują się tutaj >
7. Pojazdy. Wynik bardzo dobry - 5,02 pkt. (skala 1-6)
To jedyny wynik, który znacząco się zmienił w porównaniu do poprzedniego półrocza (4,78). Wzrost aż o 0,24 pkt. dowodzi, że zostały wyciągnięte wnioski z poprzednich wyników a następnie wdrożono skuteczne zmiany dotyczące sprawności technicznej, komfortu i utrzymania pojazdów w czystości. W Krakowie wynik znacznie wzrósł (+0,12 pkt.) a Nowym Sączu zdecydowanie wzrósł (+0,31 pkt.).
Oceniane w 4 kategoriach:
1. Sprawność techniczna
2. Czystość
3. Komfort
4. Ogólna ocena
Szczegółowe wyniki w każdej kategorii tej sekcji znajdują się tutaj >
8. Podsumowanie
Dobrze ułożona Ankieta zbiera kluczowe informacje, które pozwalają ankietowanym rzetelnie ocenić kurs. Cieszymy się, że wyniki ponownie są bardzo dobre i dowodzą dużej satysfakcji z kursów na prawo jazdy w Quattro w Krakowie i Nowym Sączu.
Cieszymy się również, że tak wielu kursantów wypełnia dla nas tą ankietę. Przy tej okazji wszystkim serdecznie dziękuję za czas jaki na to poświęcają. Jest to niezwykle pomocne w rozwijaniu naszej szkoły.
Na zakończenie serii trzech artykułów o ankietach przytoczę cytat z pierwszego, w którym komentowałem wyniki za 2016r. Słowa te oddają głębszą ideę przeprowadzania tego typu ankiet:
„Nie ma szkoły idealnej. Najbardziej wartościowi są ci, którzy starają się do tego ideału dążyć. Znajomość mocnych i słabych stron sprawia, ze ścieżka do ideału jest znacznie mniej wyboista. Wszystkim szkołom jazdy życzymy sukcesów w pozyskiwaniu opinii na własny temat i trafnego wyciągania wniosków. Generalny rozwój jakości szkolenia umacnia branżę. Na tym zyskują wszyscy. Kursanci są znacznie bardziej zadowoleni, rośnie zdawalność egzaminów państwowych, tworzy się nowe pokolenie kierowców bezpiecznych, pewnych i kulturalnych. To efekty, które w naszej szkole obserwujemy i które nasi kursanci doceniają. Właśnie dlatego tak bardzo warto.”
Na początku roku 2018 przedstawię Wam wyniki za drugie półrocze 2017 i porównam do tych prezentowanych w tym artykule. Ciekawe jak tym razem wypadniemy?
Autor artykułu: Marek Kasprzyk | Właściciel | Quattro | Oficjalna strona Quattro
Autor zdjęć i grafiki: Marek Kasprzyk | Profil na Facebooku
Dodaj swój komentarz: poniżej za pośrednictwem Facebooka
Kontakt: blog@quattro.szkola.pl
Quattro w Social Media:
Facebook | Instagram | You Tube | Snapchat | Twitter | Google+ Nowy Sacz | Google+ Kraków