Nasza szkoła może poszczycić się wieloma sukcesami, z których jednym z największych jest wysoka skuteczność w zdawaniu egzaminów państwowych na prawo jazdy. Już od wielu lat utrzymujemy stałe miejsce na podium najwyższej zdawalności. Nasze wyniki dowodzą, że dokładnie wiemy jak poprowadzić kursanta by na egzaminie państwowym zaskoczył egzaminatora wspaniałymi umiejętnościami. Historię naszej zdawalności sprawdzisz tutaj. Naszą wiedzą i wieloletnim doświadczeniem dzielimy się z wszystkimi, którym zależy na najlepszym wyniku egzaminu i zostaniu pewnym i bezpiecznym kierowcą.
Na kursie nauki jazdy każdy kursant ma swojego własnego instruktora prowadzącego. By stać się zawodowcem, musiał przejść złożoną ścieżkę szkoleniową zakończoną egzaminem państwowym. Jest to w pełni wykwalifikowany specjalista, z bogatą wiedzą i doświadczeniem adekwatnym do pełnionej funkcji. Posiada on wyksztalcenie pedagogiczne, które przygotowuje do roli prawdziwego, zawodowego nauczyciela i przewodnika. Jego ostatecznym celem są możliwie najlepsze przygotowanie swoich uczniów w danym temacie.
Prawdziwy nauczyciel zawsze pracuje z pasją, która dodatkowo gwarantuje uczniom jego pełne zaangażowanie, indywidualne podejście i konsekwencje w działaniu. Ostatecznie wypracowuje zaufanie u swoich uczniów, by oni uwierzyli w siebie oraz wiedzę i umiejętności jakie wspólnie z nim nabędą.
Właśnie dlatego tak bardzo warto współpracować ze swoim instruktorem od samego początku do końca. Trzeba uważnie słuchać na co zwraca uwagę, starać się zrozumieć przyczyny popełnianych błędów by w trakcie kursu sprawnie je eliminować.
Konsekwentna nauka na bieżąco z zachowaniem respektu do swojego instruktora, gwarantuje mocny progres w szkoleniu a w efekcie drastyczny skok w umiejętnościach na przestrzeni całego kursu. To najistotniejsza rada jaką już na wstępie kursu przekazujemy naszym kursantom. Ostatecznie to nie instruktor będzie zdawał egzamin a w przyszłości prowadził za Ciebie pojazd tylko Ty sam. Ty również będziesz odpowiadał za siebie, swoich towarzyszy podróży oraz innych uczestników ruchu drogowego.
Mówi się, że jest to jeden z najbardziej stresujących egzaminów w życiu. Prawo jazdy w większości robią młodzi ludzie, którzy ze względu na wiek nie mają możliwości powiększania swojego doświadczenia w zdawaniu jakichkolwiek egzaminów. Dlatego dla większości absolwentów szkół jazdy egzamin państwowy jest pierwszym największym egzaminem. Tym drugim zwykle jest matura. Dlatego tym bardziej trudno zapanować nad stresem jaki towarzyszy egzaminom. W związku z tym, musisz sobie uświadomić, ze stres jest nieodłącznym elementem tego egzaminu. By skoncentrować się na wykonywanych manewrach i uniknąć nieoczekiwanych błędów, musisz zrobić wszystko, aby wykluczyć stres paraliżujący i zastąpić go motywacyjnym.
Konieczne będzie opanowanie emocji, co będziesz w stanie osiągnąć wizualizując sobie cały przebieg egzaminu. Pomogą ci w tym twoi instruktorzy i wykładowcy, którzy na kursie przedstawią ci jak tak naprawdę wygląda egzamin państwowy, na co zwracać szczególną uwagę, jakie podejście do egzaminatora jest najbardziej efektywne, jakie są newralgiczne punkty w miejskim ruchu drogowym, poznasz budowę i obsługę pojazdu egzaminacyjnego.
Jeśli będziesz aktywnie uczestniczył w zajęciach, zagwarantujesz sobie znaczący wzrost szans na pełną kontrolę nad stresem i emocjami a to z pewnością zaowocuje przejęciem kontroli nad egzaminem państwowym i zdaniem na medal. Również po egzaminie umiejętność panowania nad stresem i kontroli swoich emocji może się przydać, szczególnie do podejmowania trafnych i szybkich decyzji w trudnych sytuacjach spowodowanych błędami innych uczestników ruchu drogowego.
Dowiedz się więcej na temat sposobów radzenia sobie ze stresem.
Na kursie poznasz szczegóły dotyczące statystycznie najczęściej popełnianych błędów przez wszystkich, którzy podchodzą do egzaminu państwowego w ośrodku egzaminacyjnym. Dowiesz się jak sobie z nimi radzić by na egzaminie, gdy będziesz działać pod wpływem stresu i presji, nie popełnić niepotrzebnych błędów.
Do najczęściej popełnianych błędów należą:
- wymuszenie pierwszeństwa
- nieprawidłowe zachowanie wobec pieszego i rowerzysty
- nieprawidłowa zmiana pasa ruchu
Jest jeszcze przynajmniej kilkanaście innych często popełnianych błędów na egzaminie państwowym o których warto wiedzieć.
Do egzaminu trzeba podchodzić z dużą pewnością siebie i wierzyć w swoje umiejętności. Nie wolno jednak mylić tego podejścia z oszukiwaniem siebie czy wmawianiem sobie, że od tak wszystko będzie dobrze. Pewność i wiara w siebie nie bierze się znikąd, dlatego trzeba to po prostu wypracować.
Dobra współpraca z profesjonalnym instruktorem, która oprócz rozwijania wiedzy i umiejętności technicznych polega na stałym motywowaniu i utrzymywaniu wysokiego morale. Zadaniem instruktora na egzaminie wewnętrznym jest wskazanie kursantowi jego mocnych i słabszych stron oraz podjęcie decyzji, czy kursant jest w pełni gotowy do samodzielnego prowadzenia pojazdu i podejścia do egzaminu państwowego. Te informacje są kluczowe, gdyż wskazują kursantowi podstawy do budowania realnej pewności siebie wspartej na rzeczywistym obrazie jego umiejętności. Ta świadomość daje duże szanse powodzenia, dlatego z końcowej opinii instruktora należy wyciągać rozsądne wnioski.
Na temat egzaminatorów stworzono już wiele mitów, niestety często negatywnych. Faktem jest jednak, że nie taki diabeł straszny jak go malują. Egzaminator nie jest niczyim wrogiem. Jego praca polega na możliwie najtrafniejszej ocenie umiejętności i predyspozycji kandydata na kierowcę do samodzielnego, bezpiecznego prowadzenia pojazdu.
Egzaminatorzy bywają różni, dlatego możesz spodziewać się rożnych styli przeprowadzania egzaminów. Bywają egzaminatorzy mili i kulturalni, mniej lub bardziej poważni, z poczuciem humoru lub bez, małomówni ale i bardzo rozmowni. Nigdy nie wiadomo na kogo trafimy. Dlatego trzeba być przygotowanym na różne rozwiązania.
Jedno jest pewne, nie należy się go bać, ponieważ to rodzi tylko niepotrzebny stres, który paraliżuje koncentracje i prowadzi do błędów, często fatalnych w skutkach. Za to należy uważnie słuchać jego poleceń, w przypadku niejasności śmiało dopytać. Taka postawa pokaże również waszą pewność siebie, która jest przez egzaminatorów oceniana.
Dobrze wykonane pierwsze kroki na egzaminie dodają skrzydeł. To jak rozgrzewka przed zawodami sportowymi. Dlatego pamiętaj o pełnej koncentracji od samego początku i o tym wszystkim, co już ćwiczyłeś, na co wielokrotnie zwracał uwagę twój instruktor. Pamiętaj o prawidłowej kolejności wszelkich ustawień, które musisz wykonać na samym początku.
Poznaj szczegóły prawidłowego przygotowania się do jazdySytuacji drogowych, które mogą się pojawić na egzaminie jest niezliczenie wiele i oczywiście nigdy nie wiadomo co akurat nam się przytrafi. Zawsze jest szansa pojawienia się sytuacji, w których nie będziesz pewien co zrobić. Najgorszym doradcą jest stres rodzący reakcje paniczną, która zwykle kończy się przerwaniem egzaminu.
W przypadku pojawienia się niepewności, musisz starać się zachować spokój, skoncentrować się na uważnym obserwowaniu otoczenia i starać się przewidzieć zdarzenia w miarę możliwości jakie daje dana sytuacja. Trzeba częściowo improwizować, ale jeśli jest to wykonane spokojnie, to efekt z pewnością będzie pozytywny.
Egzaminator może wyczuć w twoim działaniu niepewność, ale jeśli rozpozna u ciebie tą siłę, która nie pozwoliła ci wpaść w panikę i stracić kontrolę nad pojazdem, to na pewno oceni to bardzo pozytywnie. Twoje szanse znacznie rosną jeśli w oczach egzaminatora jesteś osoba zdecydowana, pewna siebie i rozsądną. Brawura z
Na egzaminie bardzo ważne jest dobranie optymalnej prędkości w odniesieniu do warunków panujących na drodze oraz w danym momencie w ruchu miejskim. Nigdy nie przekraczaj dozwolonej prędkości, bo niestety zdarza się to na egzaminie zaskakująco często. Pośpiech, podobnie jak stres, jest fatalnym doradcą. Istnieje wysokie prawdopodobieństwo pojawiania się błędów, jeśli manewry będziesz wykonywał w dużym tempie.
Poczytaj również o jazdach szkoleniowych w QuattroNa kursie poznasz wszystkie znane trasy egzaminacyjne wraz z newralgicznymi miejscami, w których najczęściej oblewane są egzaminy. Kursanci na egzaminie bardzo często poruszają się po trasach, które poznali na kursie i starają się jechać dokładnie tak samo jak w trakcie kursu. Niestety takie podejście może się źle dla ciebie skończyć. Zawsze istnieje prawdopodobieństwo, ze pojawi się zupełnie nowa sytuacja drogowa, której w danym miejscu na kursie nie mogłeś przerobić.
Tak zwana „jazda na pamięć” prowadzi do powstania dodatkowego stresu, gdyż kursant nie koncentruje się na analizie warunków panujących na drodze, tylko na wyuczonych odruchach. Dokładna obserwacja otoczenia jest kluczową kwestią również na egzaminie. Chwila nieuwagi może Cię kosztować wiele. Każdy kursant w trakcie kursu wielokrotnie słyszy od swojego instruktora stwierdzenie: „miej oczy i uszy dokoła głowy”. I naprawdę warto sobie to zapamiętać również pod kątem samodzielnego prowadzenia pojazdu.
Poznaj popularne powiedzenia instruktorów Quattro.
Najlepszą forma wypoczynku jest sen, dlatego przed każdym egzaminem, również tym na prawo jazdy, należy zatroszczyć się o wystarczająco długi i spokojny sen. Każdy ma tej kwestii indywidualne wymagania, dlatego jeśli zwykle spisz 7 godzin a twoje samopoczucie jest dobre, zadbaj aby twój sen przed egzaminem nie był krótszy.
Jest kilka ważnych rzeczy, które musisz ze sobą zabrać na egzamin. Najlepiej jest przygotować je dzień wcześniej, żeby uniknąć ewentualnego zamieszania i niepotrzebnego pośpiechu i stresu w dniu egzaminu, zwłaszcza jak odbywa się on rano.
Zadbaj o prawidłowy ubiór. Żeby zrobić pozytywne wrażenie już na samym początku, najlepiej ubrać się w stylu pół eleganckim, pokażesz w ten sposób, że traktujesz sprawę poważnie a samego egzaminatora z szacunkiem. Równie ważne jest aby ubranie było wygodne, tak by nie krępowało ruchów.
Obuwie, podobnie jak ubrania, również muszą być pół eleganckie. Spora część kursantów na kursie używa do jazd szkoleniowych butów sportowych, które w tej sytuacji również są dopuszczalne. Na pewno szpilki, klapki, sandały, „japonki” czy w zimie wielkie „kozaki” będą najgorszą propozycją na ten egzamin.
Pamiętaj, aby dzień wcześniej przygotować również dokument tożsamości oraz okulary jeśli je nosisz. Jeśli nie będziesz ich miał ze sobą, egzamin nie będzie mógł zostać przeprowadzony.
Nasi instruktorzy nie są tajemnica i możesz ich poznać z bliska już teraz. Obejrzyj filmy, zobacz zdjęcia i poczytaj o nich. Dowiedz się, za co szczególnie są cenieni przez swoich kursantów, jakie rady i wskazówki dla przyszłych kierowców ma do przekazania każdy z nich. Przeczytaj wywiad z każdym instruktorem oraz opinie wystawione przez ich kursantów. Wszystko to dostępne już teraz w tym miejscu.
Poznaj nas