Czas egzaminu na prawo jazdy stanowi bardzo niewielki odcinek czasu w porównaniu do tego ile czasu spędzisz w samochodzie przez całe życie. Egzamin na prawo jazdy jest bardzo specyficzny i rządzi się konkretnymi prawami. To samo dotyczy samodzielnej jazdy samochodem, dlatego warto być przygotowanym zarówno do jednego jak i do drugiego.
Praktyczny egzamin państwowy trwa średnio 35-45 minut a w tak krótkim czasie nie ma możliwości sprawdzenia umiejętności zachowania się we wszystkich możliwych sytuacjach drogowych. Kurs nauki jazdy musi przygotować przyszłego kierowcę do sprawnego poruszania się pojazdami różnych marek, ponieważ:
Jesteśmy jedną z nielicznych szkół, w których masz możliwość skorzystania ze szkolenia na pojazdach różnych marek. Najprawdopodobniej po kursie i egzaminie, gdy uzyskasz upragnione prawo jazdy nie będziesz jeździł takim samym autem jak w trakcie kursu, więc umiejętności nabyte w trakcie jazd szkoleniowych różnymi pojazdami z pewnością ułatwią Ci rozpoczęcie przygody z własnym pojazdem, pojazdem rodziców czy znajomych oraz pojazdami w pracy.
Przede wszystkim jego pojemność i moc oraz to jakim paliwem jest napędzany. W trakcie kursu masz możliwość wyczuć moc takiego pojazdu. Uczysz się operować pedałem gazu tak aby jazda przebiegała płynnie.
Jeśli w trakcie egzaminu będziesz prowadzić pojazd wolno myśląc, że to pozwoli ci uniknąć niespodzianek, wpadniesz w pułapkę. Zbyt niska dynamika prowadzenia pojazdu jest również błędem. W trakcie egzaminu musisz pokazać egzaminatorowi, ze potrafisz jeździć śmiało i pewnie.
Jeśli wcześniej przećwiczysz taką jazdę na pojeździe egzaminacyjnym, zyskasz lepsze wyczucie możliwości dynamicznych pojazdu oraz różne tryby pracy silnika przy różnych obrotach.
W trakcie kursu po wykonaniu wielu manewrów przyzwyczajasz się do pojazdu. Z godziny na godzinę wykonujesz coraz trudniejsze manewry, zaczynasz wyczuwać auto coraz lepiej.
Pokonanie zadań egzaminacyjnych takich jak jazda po łuku na placu manewrowym czy wykonanie skomplikowanych manewrów np. parkowania równoległego na ciasnym parkingu na wzniesieniu, wymaga dobrej oceny wymiarów pojazdu i odległości od innych uczestników ruchu drogowego.
Na przykładzie pojazdów egzaminacyjnych. Chodzi w tym przypadku o wskazanie umiejętności rozpoznania właściwych świateł w pojeździe i podstawowych elementów pod maską silnika takich jak np. wlew oleju silnikowego, płynu hamulcowego czy do spryskiwacza. Możliwość wcześniejszego poznania obsługi pojazdów egzaminacyjnych pozwala przygotować się do tego zadania w sposób perfekcyjny.
I w tym przypadku przydaje się poćwiczyć na pojeździe egzaminacyjnym. Każdy pojazd jest inaczej zaprojektowany. Choć pojazdy danej klasy zorganizowane sa podobnie, to jednak każda marka ma swój charakter. Warto abyś sam na żywo poćwiczył i sprawdził jak działa pojazd egzaminacyjny. Na egzaminie będziesz spokojniejszy i pewniejszy.
Warto ćwiczyć w warunkach podobnej widoczności jak w pojeździe egzaminacyjnym. Im warunki szkoleniowe bardziej zbliżone do egzaminacyjnych tym mniejszy stres na samym egzaminie oraz zwiększona pewność w prowadzeniu pojazdu.
Również wpływa pozytywnie na komfort i pewność w obsłudze pojazdu i pozwala na prawidłową reakcję na wypadek nieoczekiwanych zdarzeń. Ponadto gdy jesteś już w pewnym stopniu przyzwyczajony do wyglądu wnętrza pojazdu w naturalny sposób czujesz się w nim lepiej, prawie jak we własnym - a to kolejny czynnik, który minimalizuje stres w trakcie egzaminu.
Silnik o pojemności 1250cm, benzyna, skrzynia 5-biegowa manualna, pięciodrzwiowy. Wyposażenie: klimatyzacja, ABS, elektryczne szyby przód, elektryczne lusterka, regulacja pionowa fotela kierowcy, regulacja kierownicy. Więcej szczegółów na stronie internetowej Małopolskiego Ośrodka Ruchu Drogowego w Krakowie
Silnik 1.0, Benzyna (80KM), Active, pięciodrzwiowy, Generacja IV (2021- ). Więcej szczegółów na stronie Małopolskiego Ośrodka Ruchu Drogowego w Nowym Sączu