W tym artykule wskażę 10 głównych powodów, dla których szkoły jazdy nie prowadzą i nie publikują ankiet satysfakcji klienta. Jednocześnie przypuszczam, że z podobnych powodów szkoły jazdy nie publikują swoich wyników zdawalności. To jednak odrębny temat. Opiszę go już niedługo przy okazji publikacji najnowszych wyników zdawalności.
Mimo poszukiwań w całej Małopolsce nie udało mi się znaleźć ani jednej szkoły jazdy, która prowadziłaby tak szczegółową ankietę satysfakcji klienta. Mało tego, próbowałem znaleźć choćby jedną szkołę jazdy w Polsce, która publikuje wyniki swoich ankiet, jeśli już takie prowadzi. Nie znalazłem ani jednej. Może za słabo szukałem, może gdzieś tam jest jakieś światło w tunelu. Odezwijcie się jak Wam się uda.
Ciężko uwierzyć, aby spośród około 10 000 szkół jazdy w Polsce (w Krakowie 129 – źródło ; w Nowym Sączu 24 źródło ) tylko nasza takie ankiety przeprowadzała i publikowała. Jeśli jesteś przedstawicielem szkoły jazdy i robisz takie ankiety to daj znać w komentarzu pod artykułem i podziel się z nami swoimi refleksjami. Jeśli jeszcze nie robisz takiej ankiety, to z następnego artykułu dowiesz się co najbardziej warto badać w takich ankietach, jak je wdrożyć i przeprowadzać. Dzięki temu zaoszczędzisz sporo czasu na konstruowaniu własnej.
Zanim przejdę do odpowiedzi na kluczowe dla tego artykułu pytanie zaznaczę, że nie każda szkoła ma te same powody do nie prowadzenia ankiet. Jestem jednak przekonany, że każda uzna przynajmniej trzy z dziesięciu niżej opisanych powodów za własne.
Dlaczego szkoły jazdy nie robią ankiety satysfakcji klienta?
- Boją się oceny swoich kursantów. Brak im odwagi aby stanąć twarzą w twarz z ewentualną z krytyką, z którą trzeba byłoby się zmagać.
- Nie zależy im na poznaniu opinii swoich kursantów.
- Nie wiedzą jak taką ankietę przygotować lub po prostu nie chce im się jej przygotować a potem stale prowadzić.
- Nieszczególnie zależy im na rozwoju własnej firmy.
- Nie chcą wiedzieć w czym są świetni a co jeszcze mogliby ulepszyć.
- Nie chcą żeby osoby szukające szkoły jazdy wiedzieli o nich wystarczająco aby podjąć najlepszą decyzję. Tematy podejmowane w dobrej ankiecie są kluczowe w kwestii wyboru najlepszej szkoły jazdy.
- Nie chcą, aby potencjalni kursanci dzięki informacjom z ankiet (jeśli je publikują) mogli szybciej obdarzyć ich kredytem zaufania i pozwolić im pokazać na co ich stać zapisując się do nich na kurs.
- Nie chcą wychodzić poza szereg i wyróżnić się spośród innych szkół jazdy.
- Nie chcą aby instruktorzy nauki jazdy wiedzieli jak oceniają ich kursanci, w celu wyciągania wniosków i wprowadzania ewentualnych korekt do stylu swojego szkolenia.
- Szkoda im czasu na czytanie ankiet i tworzenie raportów okresowych.
Wiem, że może to brzmieć brutalnie. Niestety tylko takie wnioski mi się nasuwają i nie ma się co oszukiwać. Uważam, że prowadzenie takich ankiet wcale nie jest tak skomplikowane a przecież może znacząco wpłynąć na rozwój jakości szkolenia. Na dowód tego, że artykuł ten nie jest aktem złośliwości w stosunku do innych szkół, w następnym artykule opiszę dokładnie jak taką ankietę zrobić samemu a potem krok po kroku ją prowadzić by przynosiła oczekiwane efekty. Chciałbym, aby wraz z rozwojem jakości szkoleń kandydatów na kierowców podnosił się prestiż samej branży oraz zawodu instruktora nauki jazdy.
Wyniki naszych Ankiet Satysfakcji Klienta są stale prezentowane na naszej stronie. Jest do tego celu przeznaczona odrębna podstrona - tutaj.
Ponadto wyniki są publikowane na Blogu Quattro, tu zobaczysz ostatni artykuł na ten temat.
Robimy również sporo hałasu w mediach społecznościowych - linki do naszych kanałów znajdziecie w stopce tego artykułu.
A już niedługo opublikuję wyniki za pierwsze półrocze 2017. Dam Wam znać. Komentarz do wyników będzie w odrębnym artykule na naszym Blogu.
Wszystkich również zachęcam do przeglądania strony internetowej Quattro, na której oprócz ciekawych artykułów na blogu znajdziecie bardzo ważne informacje dotyczące kursów nauki jazdy, organizacji tych kursów, sposobów na zdanie egzaminu na prawo jazdy, sposobu przeprowadzania jazd szkoleniowych, już kilkuset opinii o Quattro oraz coś co cieszy się szczególną popularnością to profile instruktorów nauki jazdy Quattro. Polecam :)
Autor artykułu: Marek Kasprzyk | Właściciel | Quattro | www.quattro.szkola.pl
Autor zdjęć i grafiki: Marek Kasprzyk | Profil na Facebooku
Dodaj swój komentarz: poniżej za pośrednictwem Facebooka
Kontakt: blog@quattro.szkola.pl
Quattro w Social Media:
Facebook | Instagram | You Tube | Snapchat | Twitter | Google+ Nowy Sacz | Google+ Kraków