Dla kogo: dla każdego w wieku od 17 lat i 9 miesięcy
Charakterystyka: 30 godzin jazd szkoleniowych według określonego programu (szczegóły poniżej)
Cel: nauka jazdy od podstaw, przygotowanie do samodzielnej jazdy i zdania egzaminu państwowego.
Dla kogo: dla wszystkich po kursie a jeszcze przed egzaminem państwowym. Dla tych, którzy chcą zaoszczędzić czas, niepotrzebny stres i sporo pieniędzy na ewentualne egzaminy poprawkowe (140zł każdy).
Charakterystyka: ilość godzin ustalana jest wspólnie z instruktorem (zazwyczaj 4 - 8 godz.). Jazdy szkoleniowe prowadzone są w ruchu miejskim i na placu manewrowym. Wykonywane są przede wszystkim zadania egzaminacyjne.
Cel: Bezpośrednie przygotowanie do egzaminu. Dopracowanie wszystkich zadań egzaminacyjne do perfekcji. Eliminacja złych nawyków kierowcy powstałych w efekcie błędów poprzednich szkoleń w innych szkołach jazdy. Nabranie pewności siebie i zwiększenie bezpieczeństwa.
Dla kogo: jeśli miałeś długa przerwę w prowadzeniu pojazdu i nie czujesz się wystarczająco pewnie by ponownie wsiąść za kierownicę, to szkolenie jest właśnie dla Ciebie. Przypomnisz sobie wszystko czego się nauczyłeś w warunkach pełnego bezpieczeństwa i spokoju. Dodatkowo zaktualizujesz informacje dotyczące przepisów ruchu drogowego.
Charakterystyka: ilość godzin ustalana jest wspólnie z instruktorem (zazwyczaj 10 - 20 godz.). Jazdy szkoleniowe zaczynają się na placu manewrowym, ale większości odbywają się w ruchu miejskim. Program szkolenia dostosowywany jest do poziomu osoby szkolonej.
Cel: spokojne przywrócenie pozyskanych wcześniej umiejętności kierowcy. Wytworzenie pewności siebie utraconej przez długa przerwę w prowadzeniu pojazdu. Eliminacja stresu w trakcie powrotu za kółko.
Pokaz nauki jazdy na żywo w szkole jazdy Quattro w Krakowie. Film nie został poddany żadnej obróbce graficznej. Jazda szkoleniowa odbywała sie w czasie rzeczywistym bez uprzedniego przygotowania czy inscenizacji.
Zbyszek: "I tu możesz na środek wjeżdżać, masz prawo wyboru pasa, wjeżdżamy na droge jednokierunkowa"
Warunkiem było oczywiście zielone swiatlo przy wjeździe na skrzyżowanie oraz znaki poziome pozwlajace na wjazd na wybrany pas.
SUBSKRYBUJ nasz kanał by na bieżąco
POZNAJ NAS LEPIEJ - https://www.quattro.szkola.pl
QUATTRO na WWW - odwiedź naszą oficjalną stronę lub znajdź nas w mediach społecznościowych aby dowiedzieć się więcej o naszej szkole.
https://www.quattro.szkola.pl
QUATTRO w SOCIAL MEDIA:
Facebook
https://www.facebook.com/quattro.naukajazdy
Snapchat
https://www.snapchat.com/add/quattro.snap
Instagram
https://www.instagram.com/quattro.szkola.pl
Naprawdę łatwo nas poznać | Zespół Quattro
W związku z tym, że każdy kursant wymaga osobnej uwagi, nakreślony niżej plan jest ogólną wersją przyjętą w systemie naszego szkolenia. Następstwo wybranych etapów może ulegać zmianom w odniesieniu do indywidualnych predyspozycji kursanta i tempa postępów w nauce.
Charakterystyka: wyjaśnienie zasady działania pojazdu silnikowego i omówienie głównych funkcjonalności koniecznych do kierowania pojazdem. Instruktor wpływa na redukcje naturalnego na tym etapie stresu.
Cel: pewne i intuicyjne wykorzystanie niezbędnych funkcjonalności pojazdu. Umiejętność prawidłowego dbania o stan techniczny pojazdu. Wstępne wyczucie pojazdu.
Charakterystyka: na podstawie pierwszych kroków za kierownicą instruktor rozpoznaje wrodzone predyspozycje do prowadzenia pojazdów mechanicznych. Zwykle odbywa się to na placu manewrowym zupełnie odseparowanym od ruchu drogowego, w warunkach pełnego bezpieczeństwa i spokoju.
Cel: dobranie indywidualnego toku szkolenia, najbardziej adekwatnego do wrodzonych umiejętności kursanta.
Charakterystyka: pierwsze kroki kursanta w ruchu miejskim i obszarze niezabudowanym pozwalają instruktorowi na opracowanie planu rozwoju umiejętności i dobranie do kursanta indywidualnych, najbardziej trafnych technik szkoleniowych.
Cel: dbałość o utrzymanie kontroli nad całym szkoleniem dla wyeliminowania przypadkowości i improwizacji w szkoleniu.
Charakterystyka: w miarę nabierania wprawy w obsłudze pojazdu i wykonywaniu podstawowych manewrów (zwykle pierwsze 4 - 8 do godzin części praktycznej), kursant kierowany jest w coraz trudniejsze rejony miasta, gdzie ćwiczy podstawowe manewry przy dużej asekuracji instruktora.
Cel: rozwój podstawowych umiejętności kierowcy i nabieranie pewności siebie niezbędnych do płynnego przejścia kolejnych etapów szkolenia.
Charakterystyka: obserwowanie innych uczestników ruchu drogowego, czytanie znaków pionowych i poziomych, trening koordynacji obsługi pojazdu z prawidłową obserwacją otoczenia. Ćwiczenia bezpiecznych i kulturalnych zachowań.
Cel: przygotowanie gruntu pod naukę bardziej dynamicznej jazdy oraz skomplikowanych manewrów w wyższym natężeniu ruchu przy zachowaniu pełnego bezpieczeństwa wszystkich
Charakterystyka: parkowanie prostopadłe, skośne i równoległe. Wszystkie ćwiczenia wykonywane są precyzyjnie, w ruchu miejskim, przy pełnej asyście instruktora. Prowadzenie pojazdu w ruchu miejskim przy obniżonej widoczności, zazwyczaj po zmroku.
Cel: rozwój umiejętność wyczucia wymiarów pojazdu, koordynacji ruchowej, jazdy precyzyjnej, niezbędnej do swobodnego przemieszczania się w ruchu miejskim. Zyskanie spojrzenia na prowadzenie pojazdu w warunkach obniżonej widoczności.
Charakterystyka: poruszanie się trasami egzaminacyjnymi ze wskazaniem na newralgiczne miejsca. Wykonywanie wszystkich manewrów jakie mogą pojawić się na egzaminie. Dopracowanie do perfekcji wszystkich zadań wykonywanych na placu manewrowym. 1 godzina jazdy na placu manewrowym ośrodka egzaminacyjnego.
Cel: bezpośrednie przygotowanie do egzaminu państwowego. Oswojenie z warunkami, które panują na egzaminie, wzrost odporności na specyficzny stres, który towarzyszy temu egzaminowi.
Charakterystyka: zaawansowany etap kursu, nauka skomplikowanych manewrów w ruchu drogowym na obszarze zabudowanym, przejazdy przez najtrudniejsze skrzyżowania i trasy na obszarze miejskim z licznymi powtórzeniami i dbałością o szczegóły.
Cel: rozwój umiejętności na wysokim poziomie szczegółowości. Wzrost pewności siebie za kierownicą. Bezpośrednie przygotowanie do samodzielnej jazdy.
Charakterystyka: wzrost tempa wykonywania wszystkich manewrów w odniesieniu do poczynionych postępów. Jazdy szkoleniowe wykonywane z maksymalną prędkością dopuszczalną w danym obszarze w ruchu miejskim, na obwodnicach oraz poza obszarem zabudowanym na drogach o podwyższonej dopuszczalnej prędkości.
Cel: rozwój umiejętności dynamicznej jazdy z zachowaniem pełnego bezpieczeństwa w warunkach pełnej kultury. Oswojenie z prowadzeniem pojazdu przy większych prędkościach przy zachowaniu pełnej kontroli nad pojazdem. Rozwój świadomości niebezpieczeństw związanych z poruszaniem się z nadmierna prędkości.
Charakterystyka: swobodna i w przeważającej mierze samodzielna jazda przy znikomej asyście instruktora. Symulacja egzaminu państwowego. Wprowadzenie w temat odpowiedzialności kierowcy oraz zagrożeń jakie mogą na niego czyhać. Przygotowanie do ostatniego etapu stawania się prawdziwym kierowcą jakim jest samodzielny rozwój własnych umiejętności po uzyskaniu prawa jazdy.
Cel: Płynne wejście w świat prawdziwego i niezależnego kierowcy.